Hvad er en BodyBliss behandling?

BodyBliss hvad er det?

Jeg får meget tit spørgsmålet “hvad er en BodyBliss behandling?”

Det vil jeg forsøge at svare på i dette blogindlæg.

Slår man ordet bliss op, betyder det: fred, idyl, lyksalighed. Så BodyBliss er altså kropsfred/kropsidyl eller ligefrem kropslyksalighed.

Selve behandlingen er en fusionsbehandling af energi-, zonepunkter og naturligt ansigtsløft, der er specielt designet til at berolige det sensitive nervesystem og skabe balance og nærvær.

Vi kan også kalde det grounding.

Behandlingen foregår næsten udelukkende i ansigtet. Det er en meget langsom og blid behandling. Behandlingen kan deles op i  5 dele. Der vil opleves som glidende overgangfor dig som modtager.

1. aktivering af energipunkter.

Jeg aktiverer energipunkter ved at holde på de forskellige punkter. Hvert punkt relateres til forskellige følelser og mentale tilstand. Det kan være håb, indre ro, drømme og taknemmelighed. Påvirkning af punkterne sætter gang i en indre oprydning af følelser og mønstre. Samtidig kan de booste ønskværdigetilstande så du eksempelvis opnår mere ro.

2. ansigtstræk.

herefter begynder ansigtstækkende, som er blide stræk af ansigtet, der fungerer som naturlige ansigtsløft. Du vil sikkert opleve ansigtstrækkende som langsomme varme kram af ansigtet. Trækkende løsner op i muskulaturen og hjælper ansigtet til at slippe dagens ansigtsudtryk. Har du fx siddet meget bag en skærm eller har du været bekymret hele dagen, kan det ofte ses i dit ansigt. Det kan også være en god dag, der har sat sig i dit ansigt i form at små fine smile rynker.

3. aktivering af zonepunkter

næste del af behandlingen er mere aktiv, det er nemlig zonepunkter i ansigtet som aktiveres for at hjælpe kroppen til at rense ud i kroppens organer og ny energi tilføres.

4. ansigtsmassage

derefter starter en ansigtsmassage som også aktiveres zonepunkterne, desuden øger ansigtsmassagen blodgennemstrømningen til ansigtet hvilket bevirker at dit ansigt får fornyet glød.

5. afsluttende fase

sidste del af behandlingen foregår ved at hænder og fingre strækkes og masseres, desuden får ben og fødder opmærksomhed.

De fleste af mine kunder falder helt i søvn, andre døser lidt hen, nogen oplever varme/energi der spreder sig ud i hele kroppen, nogen kan opleve at se billeder på nethinde. Ingen af mine kunder har haft den samme oplevelse, ud over at komme i en tilstand af dyb indre ro.

Efter behandlingen får du mulighed for at lande efter behandlingen stille og roligt. Du kan både opleve at være meget afslappet i kroppen men også at være klar til handling. Under alle omstændigheder er det vigtigt du drikker godt med vand i de efterfølgende dage.

Som det fremgår indeholde en BodyBliss behandling mange elementer, der danner grundlag for at en BodyBliss behandling ikke behøver at indeholde det samme hver gang.

Jeg håber dette indlæg har kastet lidt klarhed over hvad en BodyBliss behandling er og hvad den kan gøre for dig.

Hvis der er noget du har brug for at vide må du endelig kontakte mig.

Solskinstanker fra Rikke

 

 

andre indlæg i denne stil

Spiser du også når du ikke er sulten, bare for selskabets skyld

Kender du det med at spise fordi du er sammen med venner og det er hyggeligt?

Jeg kender det – og arbejder med det.

Mine kostkunder kender det.

Det fylder i hverdagen, at man kan føle sig presset til at spise for selskabets og hyggens skyld. For man kan jo ikke sige “Nej tak”

Eller kan man?

Jeg mener, at man skal lære, at sige nej tak til mad når man ikke er sulten, uanset om man er overvægtig eller ej.

Det kræver, at der arbejdes med 2 vigtige ting.

  1. at du lærer din sult at kende
  2. at du dropper dit pæne jeg og siger nej tak (det gælder ikke kun mad)

En lille historie fra min egen hverdag, hvor det med at mærke sulten blev helt tydeligt, og jeg kan mærke hvor meget jeg har flyttet på mit forhold til mad.

Læs med og se om du kan genkende situationen.

Fredag morgen på kontoret, tikker en mail ind fra en venlig kollega, der har købt rundstykker til vores kaffepause.

Dejligt – tænker jeg og kan næsten dufte de varme rundstykker. Stemningen stiger lige endnu en tand, det bliver en god fredag, weekenden kalder forude og nu er der også rundstykker.

Klokken bliver lidt i 10 og jeg tøffer glad og forventningsfuld ned i kafferummet. Ned til rundstykkerne som venter.

Stemningen er god, det er fredag og alle er glade. Der snakkes og grines.

Lige der stopper jeg op og tænker, er du overhovedet sulten?

Nej, ingen form for sult. Så i stedet for at tage et rundstykke på den tallerken jeg allerede står med i hånden. Stiller jeg tallerknen fra mig og sætter mig.

Snakken går og der grines, også selvom jeg ikke er med i rundstykke fælleskabet. For jeg var jo en del af kollega fællesskabet.

Det var en virkelig god pause, fordi det blev helt tydeligt for mig, at jeg har lært at mærke min sult og jeg kan sige nej tak til at spise kun for fællesskabets skyld.

Lige i denne situation er jeg oprigtig stolt af, at jeg fik stoppet mig selv og mærket efter om sulten var der. For det er jo netop i de situationer der opstår pludseligt, at det er ekstra svært.

Som kostvejleder får jeg kunder, der gerne vil have en skræddersyet plan for hvad de skal spise og hvornår.

Det kan jeg også sagtens give.

Men jeg vil lige så gerne lære mine kunder, at mærke deres sult, og spise efter den.

For mig er det virkelig god kost balance, og det rykker også på vægten.

Mærker du din sult?

solskinstanker fra Rikke

 

 

Kostvejledning inden sommerferien

Trænger du til kostvejledning inden sommerferien?

Så er det nu skal benytte dig af mit sommertilbud. Du får en personlig kostplan som er skræddersyet til dig og din hverdag.

Til 495 kr. Normalprisen er 675 kr.

Med i prisen er en samtale på cirka 1½ time.

Samtalen kan foregå i min klinik i Skærbæk Kursus og Fritidscenter, via Skype pr. telefon eller mail.

Tilbuddet gælder til og med den 26. juni 2017.

 

 

BodyBliss behandlinger i Syd og Sønderjylland

Du kan nu få BodyBliss behandlinger ved Hverdagsbalance i Sydjylland.

Bodybliss er til dem der ønsker at slippe bekymringer, uro i kroppen, tankemylder, få hverdagens travlhed på afstand og elsker wellness behandlinger.

En BodyBliss behandling foregår udelukkende i ansigtet. Med blide tryk og stræk opnår du en helt fantastisk afslappethed og ro i kroppen.

Hverdagsbalance holder til i Skærbæk Fritidscenter.

Du bliver pakket ind i tæpper og puttet rigtig godt, så du også her opnår en følelse af at blive omfavnet.

Min klinik er hyggeligt indrettet og jeg byder på en kop kaffe eller te, så du kan sunde dig inden du kører ud i hverdagen igen.

Har du spørgsmål er du meget velkommen til at kontakte mig på mail: hverdagsbalance@gmail.com eller pr tlf. 29 80 86 89.

kærlig hilsen Rikke

 

Madplaner er en god løsning også til et vægttab

Normalt laver jeg madplaner hver uge, men de sidste uger inden Påske fik jeg det ikke gjort.

Måske fordi jeg havde glemt alle fordelene ved madplaner, men tro mig, de står nu i frisk erindring. Derfor vil jeg dele dem herinde i dag.

Først vil jeg lige skrive lidt om hvilke principper jeg benytter når madplanen laves.

Principperne for vores madplaner:

  • vi har en ugentlig rugbrøds- og restedag. Dels for at mindske madspildet i vores husstand og dels af praktiske årsager, fordi vi har en ugedag hvor sport falder sammen og kalenderen derfor er lidt kokset.
  • vi har en farsdag
  • en kylling/kalkun dag
  • en hurtig dag, som gerne består af noget grønt med en eller anden form for kød i wok/pande.
  • en vegetardag som kan være suppe, grød, æggekage/omelet eller noget helt andet uden kød.
  • fredag er som regel en “hyggedag” hvor vi ofte får det vi kalder café mad. Det kunne være en eller anden form for burger, mexicansk, pariserbøf eller noget i den stil.
  • lørdag bliver der typisk kredset lidt mere om maden, det kan være en sted eller noget vi har talt om kunne være lækkert. Lørdag er altså noget mere fri end de resterende dage.

Til alle måltider serveres der en eller anden for grønsager, alt afhængig af årstiden og hvad der passer til den mad vi spiser. Vi prøver at variere så ofte som muligt, både i hvad vi laver, men også om det er en kold eller varm salat.

Selvfølgelig er hver uge ikke ens, men vanens magt har bestemt sit at sige. I kender det sikkert, det med, at man har de samme 10-12 retter man veksler i mellem?

De fungerer, fordi man kan lave dem i søvne, børnene spiser maden og måske har man de fleste ingredienser hjemme som standard, så det kræver heller ikke det store at købe ind.

Fordelene ved at lave en madplan for 1 uge eller mere ad gangen er:

  1. økonomisk besparelse, indkøbene bliver meget strukturerede da indkøbssedlen til ugen laves sammen med madplanen.
  2. når man i ro og mag laver madplanen bliver den absolut sundere end de impuls beslutninger man får taget sidst på eftermiddagen og halv sulten.
  3. mere overskud til de sjove ting, da man ikke skal tænke på hvad aftensmaden skal bestå af.
  4. man undgår madspil, da madplaner er strukturerede og sammensat så maden udnyttes bedst muligt. Man kan planlægge med rester fra aftensmåltidet til enten madpakker eller som en bestanddel af næste dags aftensmad.
  5. i forhold til et vægttab er madplaner virkelig smarte fordi du undgår impuls beslutninger. Din hoved er gearet til at du ved hvad du skal spise og det kan den finde ud af. Det kan nemt blive en kalorie udfordring, når dagens måltider ikke er planlagte og velovervejede.

Her i huset er det min pligt at lave madplanen med tilhørende indkøbsseddel, så sørger min mand for at købe ind. Det er han nemlig så meget hurtige til, end jeg er.

 

Februars grønsager

Jeg elsker at bruge årstidens grønsager i madlavningen. 

Selvom jeg længes efter jordbær, ny opgravede kartofler og alle de andre lækre sprøde sommer muligheder, så gør jeg stadig en dyd ud af, at benytte det der hører årstiden til.

Både af hensyn til klimaet og naturen, men også fordi jeg tænker, at vores naturlige behov er til de lidt grovere grønsager om vinteren.

I februar bruger vi følgende grønsager og grønsager i vores madlavning.

  • Grønkål
  • Porrer
  • Gulerødder
  • Champignoner
  • Løg
  • Selleri
  • Kartofler
  • Persillerod

En lækker salat med grønkål, appelsin, granatæble og eventuel lidt nødder er virkelig lækker. Ikke bare smager det skønt, men det ser også virkelig flot ud, med det grønne grønkål, de orange appelsiner og de flotte røde granatæblekerner.

Salat med rødkål eller hvidkål er også en familie favorit på denne tid af året, der er virkelig god smag og tilsætter man lidt æble, får man både lidt lækkert til smagsløg og øjne.

Gulerødder, rodbeder, persillerod og pastinak er skønne, hvis man laver dem i mundrette bider, tilsætter olivenolie og krydderier og sætter ind i ovnen. Både sammen og hver for sig. Nogen gange kommer der kartofler med i fadet andre gange er det kun grønsagerne, så tager vi kartoflerne på en anden måde. Kogt eller som kartoffelmos. Elsker simpelthen kartoffelmos.

Porrer og løg bruger vi i supper, sammenkogte retter og andet til at give smag, børnene er ikke altid lige begejstrede, så vi prøver at hakke dem så småt som muligt. På et tidspunkt moste til ukendelighed i multihakkeren, men det synes vi ændrer på løgets smag, så det er vi holdt op med.

Så selv om længslen mod sommer og varmere vejr kalder højere og højere så synes jeg der er rig mulighed for at få lækre grønsager, der både mætter og ser lækre ud.

Champignoner er bestemt ikke et hit hos børnene, og det accepterer vi fuldt ud. De har også en underlig konsistens. Vi bruger dem i gryderetter, på panden sammen med andre grønsager som tilbehør og i/på omeletter.

Hvilke vintergrønsager bruger I, i den daglige madlavning?

Nu kan jeg også tilbyde kostvejledning til børn mellem 3 og 18 år

Overvægtige børn og unge er et stigende problem, desværre.

Mit hjerte brister i hvert fald en smule hver gang jeg ser et overvægtigt barn. For hvor må det være svært, ikke at kunne følge med de andre børn, når der fx leges i skolegården eller i fritiden.

Eller når der skal bades efter idræt.

Det kan være nødvendigt, og en rigtig god idé, at få en helt fremmed person til at tale med dit barn om kost og motion. En der ikke er i familien eller i barnets normale hverdag.

For kost og ændring af vaner er et ømtåligt emne, ikke bare for børn. Sandelig også for den voksne som selv er overvægtig eller har et barn der er i den tunge ende.

Som kostvejleder vil jeg både se på dit barns kost og bevægelsesvaner. Ikke med forbud og restriktioner, men med aftaler, som vi finder i fællesskab, selvfølgelig guided af mig 🙂

Jeg tror ikke på restriktioner, men på at vi alle sammen kan spise lidt af det hele med måde.

Så når jeg laver kostvejledning til både børn og voksne handler det om at finde en fornuftig balance og de rette portioner af en varieret kost.

Det skal være så let som muligt også for børnene, så bliver det nemlig meget nemmere at leve sund og balanceret et helt liv.

 

Kender du det – Motion er svært at få implementeret i hverdagen

Kender du det, at det er ualmindeligt svært at komme i gang med motionen?

Du har en travl hverdag, når du har fri fra arbejde skal der købes ind, laves mad, børnene har legeaftaler eller fritidsinteresser, der også tager din tid, vasketøjet skal ordnes, græsplænen skal klippes, aftensmaden skal laves……

Når du endelig er klar til at tænke på dig selv og dine behov, er du faktisk lidt træt.

Sådan er det for mig.

Eller rettere det var sådan for mig, indtil det gik op for mig, at jeg måtte slå 2 fluer med 1 smæk.

Nu har jeg opsagt mit medlemskab i Fitness World og laver i stedet noget der kan kombineres med børnene.

Vi cykler ture, og for at gøre det sjovere for dem, har vi vores egen kapløb, hvor vi skiftes til at kommentere, hvem der ligger forrest i feltet og hvem der kører på baghjul.

Vi øver balance på legepladsen, det er godt både for børnene og mig selv, min balance er helt ærlig ikke for god.

Der bliver spillet fodbold, lavet løbe udfordringer og hvad vi ellers kan komme i tanke om.

Vi har det sjovt og griner helt ned i maven, men ud over, at det er virkelig godt og nærværende samvær med børnene, så giver det bevægelse, vores små forskellige udfordringer får pulsen op.

Selvfølgelig laver jeg også motion hvor det ikke er på børnenes præmisser. Jeg har en fast aftale med en veninde om, at vi går en tur 1 gang i ugen og jeg cykler hver gang jeg kan komme til det.

Det handler om, at finde en måde hvor det passer ind i dit liv og den måde du ønsker at leve på. Meget kan lade sig gøre, og motion er meget mere end at gå i Fitness centret, det behøver slet ikke være så besværligt.

Tænk motion ind i din hverdag 🙂

Måske kender du Sundhedsstyrelsens 10 kostråd, 1 af dem handler om at være fysisk aktiv. Sundhedsstyrelsen anbefaler at vi er fysisk aktive 30 minutter om dagen.

 

 

 

Du vil gerne tabe dig men finder det håbløst at komme i gang

Vil du gerne tabe dig, men kan du ikke komme i gang!

Det er vist en problem stilling mange kender, inklusiv mig selv. For hvornår er det rette tid at gå i gang med et vægttab, en sundhedsoptimering eller en kost, der giver dig bedre velvære og større energi.

Det handler om motivation. Din motivation!

Er du dødtræt af, du ikke kan passe dit yndlingstøj?

Undrer du dig over hvem den runde person er, du ser i spejlet?

Føler du dig træt og uoplagt?

Så tror jeg, du er klar til at gå i gang med at ændre på dine kostvaner og se dig selv i et andet lys.

 

Et vægttab handler nemlig ikke bare om overvægt og forkert mad. Det handler i lige så stor grad om selvværd og det handler om, at du er klar til at tænke på dig selv og træffe nogle gode valg for dig, så du kan komme i balance.

Din drømmevægt bliver lige pludselig bare noget der følger med 🙂

 

Velkommen til hverdagsbalance.dk kostvejledning med omtanke!

For mig er et vægttab ikke en kortvarig proces, men en ændring, som skal holde hele livet, netop derfor laver jeg individuelle forløb, der er skræddersyet til din hverdag. For uanset hvordan den måtte se ud, findes der en løsning.

Jeg lover ikke det bliver nemt, for vi skal i samarbejde ændre på vaner, som du måske kan have svært ved at ændre på, og endda ikke nødvendigvis var klar over du havde. Til gengæld lover jeg, et forløb hvor du vil opleve succes, bedre velvære, fysisk og psykisk overskud og ikke mindst en mere balanceret hverdag. Der vil også komme nedture og dage hvor det hele er svært, de dage kan ikke undgås, det handler om hvordan de tackles.

Med en kostplan fra hverdagsbalance.dk kræver det ikke, at du skal ud og investere i dyre fødevarer, og fødevarer som ikke kan købes i de normale dagligvarebutikker. Så vidt det er muligt, får du en kostplan som er tilpasset netop dine specielle spisevaner.

Et vægttab handler rigtig meget om vilje og motivation, men det handler også om balance i hverdagen. Har du for travlt? har du for mange pligtaftaler som sluger al din energi og motivation. Jeg tror på, at det bedste vægttab opnås ved at arbejde med det samlede billede af dig.