Nytårsfortsættet over dem alle – VÆGTTAB

Vægttab uden selvpineri

Er du én af alle dem, der har sat dig et nytårsfortsæt der handler om vægttab, så vil jeg gerne give dig nogle råd med på vejen.

  1. Gør op med dig selv, hvorfor et vægttab er vigtigt for dig.
  2. Indfør mere bevægelse i din hverdag. Hvis det er uoverskueligt for dig, så start med små ting. 10 minutters bevægelse er bedre end 10 minutter på sofaen. Og det kunne sagtens inspirere dig til mere bevægelse, når først du er i gang.
  3. Uden jeg kender DIN kost, så vil jeg skyde på, at du med fordel kan spise lidt mere grønt/frugt til hvert måltid.

Det behøver faktisk ikke være mere svært.

Det ærlige vægttab

Selvom jeg er kostvejleder, ved jeg alt om fra egne erfaringer, hvor svært et vægttab, rent faktisk kan være. Jeg ved også, at du bliver nødt til at være ærlig overfor dig selv.

Ingen mennesker ender med en overvægt på 20 kg plus, hvis de lever af salatblade og bevæger sig flere timer hver dag.

Sådan er det bare – både for dig og mig.

Det koster vedholdenhed, også selv om du ønsker et langsomt vægttab, for hver gang du åbner munden, skal du tænke dig om.

Det skal jeg også – selv hende den tynde fra jobbet, tænker sig om, når hun åbner munden.

Selvkærligt vægttab

Når du en dag vågner med hovedpine og ikke orker flere gulerødder og måltidsovervejelser, for det sker, så mød dig selv med forståelse og omsorg.

Gør noget rart – sæt godt musik på og dans, gå en tur eller tag et bad.

I stedet for at kaste mudder i hovedet på dig selv, med nedsættende snak til dig selv om, hvor stor en fiasko du er.

Så spørg hellere dig selv, hvorfor du har brug for at trøstespise?

Hav mod til at lytte på det svar, som kommer til dig – og gør så noget ved det, der nager dig. Tro mig chokolade hjælper med al sandsynlighed ikke.

Jeg ønsker dig al mulig held og lykke med dit nytårsfortsæt uanset hvad det gælder.

Og selvfølgelig rigtig godt nytår.

Kærligst, Rikke


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *